Home

Sawadee kha, Sawadee khrap

Vrijdag 22 december 2023

Home - Reizen - Thailand 2023, november, december - Vrijdag 22 december 2023

We hebben vannacht redelijk geslapen bij het Royal Pavilion in Hua Hin.
Het ontbijt is net als gisteren redelijk, Thaise gerechten en brood met jam als beleg. Verder is er gnoeg fruit en groenten en er zijn natuurlijk eieren. De koffie is helaas, net als gisteren, niet zo geweldig.

Vandaag gaan we terug naar de familie in Lat Krabang. We verwachten dat het een rustige rit wordt, het komende weekend is hetkerstmis en daarom verwachten we dat er weinig verkeer richting Bangkok is, maar juist andersom, Bangkok uit.

Vanwege onze verwachtingen gaan we na het uitchecken nog een uurtje naar massage bij Royal Thai Massage, en Pia koopt nog een net om voedsel in de zon te laten drogen. En we gaan naar de markt en kopen daar garnalen en verse (denken we) vis. De auto hebben we bij het hotel laten staan.

Om twaalf uur zijn we terug bij het hotel en we rijden weg. We merken dat er, net als gisteren, nog veel wind staat en dat de temperatuur laag is, rond de 25º C. Het is ook niet zo rustig als we hadden verwacht, er is veel vrachtverkeer maar tot Thanon Rama II kunnen we toch wel aardig doorrijden. Op Thanon Rama II wordt dat anders, steeds meer vrachtverkeer en tot overmaat ook nog een rij van 20 of 30 bussen met politiebegeleiding, die de meest rechts rijstrook in beslag nemen.
Het laatste stuk van Thanon Rama II, daar waar de skytrain wordt aangelegd, is het vaak stapvoets rijden.
Ook op de tolweg, Thanon Kanchanaphisek, is het erg druk.

Om half vijf, 2 uur later dan we hadden verwacht, rijden we Thanon On-nut in Lat Krabang op. We stoppen bij de nieuwe Villa Market om inkopen te doen, bier en wijn, maar ook yoghurt.
Als we verder rijden komen we in de files op Thanon On-nut en Thanon Latkrabang en bij de KMITL. Om zes uur zijn we thuis.
We zijn gaar en hebben geen zin om uit eten te gaan. Pia bakt een van de gekochte vissen, die niet vers blijkt te zijn, en eten die maar op.
Gunn komt nog vragen of we zin hebben om morgen mee te gaan naar Phetchabun, maar vooral Tom heeft daar weinig zin in, het betekent een paar uur heen rijden, en een paar uur terug rijden, en ook al rijdt er iemand anders, het is weer een dag in de auto.

Geschreven op: 2023-12-25

Disclaimer

We vertellen wat we hebben gedaan en hebben meegemaakt tijdens een reis en we vertellen ook wat we daarvan vinden; niet meer en niet minder.

Dit is geen reisgids, en evenmin een advies om een plaats wel of niet te bezoeken. Daarvoor zijn andere sites.
Onze mening over plaatsen waar we hebben gegeten, gedronken of geslapen zijn niet bedoeld als (positieve of negatieve) beoordeling, ook daarvoor zijn andere sites.
Het is ons beeld van de situatie op een zeker moment en dat beeld is beïnvloed door onze stemming, het weer en vele andere factoren.